Google Shopping

Aan de slag met Google Shopping

Met Google Shopping kunt u uw producten promoten, meer bezoekers naar uw webshop brengen, of meer conversie genereren. 

Google Shopping houdt in dat je advertenties toont met jouw producten wanneer mensen op Google zoeken naar het product dat jij verkoopt. Google laat dan een foto van het artikel zien, met daarbij de prijs en de naam van jouw webshop. Door op de advertentie te klikken, word men doorgestuurd naar de webshop.

Google shopping

 

Cost per click

Je betaalt enkel wanneer iemand op de advertentie klikt en op jouw webshop terecht komt. Met Shopping advertenties gebruik je ook geen zoekwoorden maar de productkenmerken die je hebt doorgegeven in het Merchant Center om advertenties weer te geven bij relevante zoekopdrachten. Google Shopping is een erg goede tool om meer conversie te genereren, maar houd er rekening mee dat ook grote webshops zoals Bol.com en Amazon Google Shopping gebruiken, en vaak een erg groot budget hierin investeren.

Vereisten

Wat heb je nodig om zo’n Shopping advertenties te maken? Ten eerste heb je een Google Adwords-account nodig om jouw campagne aan te maken. Daarna maak je een Merchant Center-account aan om de productgegevens door te sturen. Sinds kort is ook een HTTPS verbinding verplicht om het account aan te maken. Hiermee zijn alle gegevens beschermd tegen buitenstaanders.

Voordelen

Het voordeel van Google Shopping is dat je meer relevante leads naar je website trekt, omdat Shopping advertenties een veel duidelijker beeld geven dan tekst advertenties. De bezoeker heeft meteen een goed idee van het product en de prijs, waardoor een klik op de advertentie al een grotere kans op conversie betekent.

Hierdoor zijn de uitgegeven kosten ook veel effectiever. De kost van betalende kliks van bezoekers die meteen weer jouw webshop verlaten omdat ze niet vinden wat ze zoeken zal bij Shopping advertenties dus veel lager zijn.

Contact

Wenst u meer informatie? Contacteer ons vrijblijvend voor professioneel advies via onderstaande contactknop of via info@yourmindourwork.be.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.