fbpx

BergHOFF Worldwide – Magento 2 – B2C webshop

Ervaren | Anders | Veelzijdig

BergHOFF is een internationaal merk dat geavanceerde keukenontwerpen creëert, produceert en verdeelt die je dagelijkse kookervaringen dat tikkeltje extra geven. Hun passie voor koken en hun oog voor detail resulteren in producten die worden aanbevolen en beloond voor hun esthetiek en gebruiksvriendelijkheid. BergHOFF is het merk dat design en innovatie naar elke keuken brengt via een wereldwijd netwerk.

KlantBerghoff WorldwideDienstenMagento 2 + PIM AkeneoJaar2020Websiteberghoffworldwide.com

Uitdaging 

Een migratietraject van Magento 1 naar Magento 2 + integratie van een PIM Akeneo zodat zowel de nieuwe webshop als de interne marketing afdeling van data voorzien wordt.

Berghoff Worldwide is reeds jarenlang een gevestigde waarde die design en innovatie naar elke keuken brengt via een wereldwijd netwerk. Ook Berghoff werd geconfronteerd met de onvermijdelijke overstap naar Magento 2 daar er vanaf juni 2020 geen verdere support werd voorzien binnen Magento 1. Een fris en hedendaags design kon bij deze migratie ook zeker niet ontbreken.

Opzet Akeneo PIM 

Met hun 5 collecties bieden ze iets voor elke kookstijl en hebben ze een veelzijdig productassortiment dat samen met hun klanten kan groeit. Juist door hun groot aantal producten werd de opzet van een Akeneo PIM systeem al snel een feit.

Aanpak van A tot Z

In eerste instantie werd de opzet van de PIM Akeneo voorzien. Op die manier werd het intern bij BergHoff mogelijk om centraal de aanvullingen op productniveau te voorzien, om dan daarna de koppeling met de Magento 2 webshop door te voeren. Deze PIM oplossing biedt het voordeel dat data gecentraliseerd wordt en kan gepusht/verrijkt worden naar en door verschillende kanalen (marketing-afdeling, webshop, portalen, interne platformen, … )

Eens deze installatie & configuratie van de PIM op orde stond, was het tijd om ons volledig los te laten op het nieuwe design van de webshop. Rekening houdend met het stijlvolle karakter en kleurpatronen van BergHoff, werd een modernere toets voorzien in de wireframes.

Na goedkeuring van het design, sloeg ons team in actie om het achterliggende development op punt te zetten. Na weken van development en invulling in voortdurend overleg met Berghoff is de tijd rijp om ons enthousiasme en trots te delen met de wereld: www.berhoffworldwide.com

Redirectplan & testing 

Om de SEO plaats/score zoveel mogelijk te behouden, is het van uitzonderlijke groot belang een goed redirectplan op te maken. Hier wordt simpelweg de huidige urls t.o.v de nieuwe urls geplaatst, zodoende dat de reeds geïndexeerde urls een redirect krijgen naar de nieuwe webshop.

Vooraleer de omschakeling werd voorzien naar de nieuwe webshop, werd er uitgebreid door het team alle features meermaals getest. Dit van het filteren tot het juiste product, toevoegen aan de winkelwagen en de check-out grondig doorlopen.

 

Resultaat

Voor BergHOFF Worldwide verzorgden we het migratietraject naar Magento 2 en de integratie met Akeneo PIM. Super trots op het resultaat en op het ganse team.

To be continued.

Privacy Preference Center