BergHOFF Worldwide – Magento 2 – B2C webshop

Ervaren | Anders | Veelzijdig

BergHOFF is een internationaal merk dat geavanceerde keukenontwerpen creëert, produceert en verdeelt die je dagelijkse kookervaringen dat tikkeltje extra geven. Hun passie voor koken en hun oog voor detail resulteren in producten die worden aanbevolen en beloond voor hun esthetiek en gebruiksvriendelijkheid. BergHOFF is het merk dat design en innovatie naar elke keuken brengt via een wereldwijd netwerk.

KlantBerghoff WorldwideDienstenMagento 2 + PIM AkeneoJaar2020Websiteberghoffworldwide.com

Uitdaging 

Nieuwe magento 2 webshop met Akeno voor BergHOFF.

Een migratietraject van Magento 1 naar Magento 2 en de integratie van een PIM systeem (Akeneo). Akeneo zorgt ervoor dat zowel de nieuwe webshop als de interne marketing afdeling van data voorzien wordt.

Berghoff Worldwide is reeds jarenlang een gevestigde waarde die design en innovatie naar elke keuken brengt via een wereldwijd netwerk. Ook Berghoff werd geconfronteerd met de onvermijdelijke overstap naar Magento 2. Vanaf juni 2020 is er namelijk support meer voor Magento 1. Een fris en hedendaags design kon bij deze migratie ook zeker niet ontbreken.

Set up Akeneo

Met hun 5 collecties hebben ze een aanbod voor elke kookstijl en een veelzijdig productassortiment. Het assortiment groeit met hun klanten. Door hun groot aantal producten werd er gekozen voor een webshop Akeneo (PIM systeem).

Aanpak van A tot Z

We begonnen met de opzet van Akeneo. Hierdoor kon onze klant beginnen met de aanvulling op productniveau. Daarna konden wij de koppeling met de Magento 2 webshop voorzien. Door het gebruik van product information management systeem zoals Akeneo kan data gecentraliseerd worden. De dat kan binnen 1 omgeving verrijkt worden en daarna verstuurd worden naar verschillende kanalen  (marketing-afdeling, webshop, portalen, interne platformen, … ).

Design & development

Eens deze installatie & configuratie van de PIM op orde stond, was het tijd om ons volledig los te laten op het nieuwe design van de webshop. Rekening houdend met het stijlvolle karakter en kleurpatronen van BergHoff, werd een modernere toets voorzien in de wireframes.

Na goedkeuring van het design, sloeg ons team in actie om het achterliggende development op punt te zetten. Na weken van development en invulling in voortdurend overleg met Berghoff is de tijd rijp om ons enthousiasme en trots te delen met de wereld: www.berhoffworldwide.com

Redirectplan & testing 

Een goed redirect plan zorgt voor het behoud van de SEO-score. We plaatsen de de huidige urls tegenover de nieuwe urls. De reeds geïndexeerde urls krijgen een redirect krijgen naar de nieuwe webshop.

Vooraleer we volledig omschakelende naar de nieuwe webshop, testte ons team alle features uit.

Resultaat

Voor BergHOFF Worldwide verzorgden we het migratietraject naar Magento 2 en de integratie met Akeneo PIM. Het resultaat is een mooie, gebruiksvriendelijke webshop die helemaal up to date is!

Privacy Preference Center