Hoe we de offerte-aanvragen vlot doen binnenstromen bij Betonvloeren Van Rooy

Een goede Google Ads-campagne: dat levert potentiële klanten op! Bij Betonvloeren Van Rooy merkten ze dat hun advertenties op Google niet goed scoorden en klopten ze daarom bij ons aan. “We bleven wel ons werk hebben, maar de aanvragen liepen minder vlot”, zegt eigenaar Kim Van Rooy. “Dankzij Your Mind Our Work komen er nu dagelijks prijsaanvragen!

Klant
Betonvloeren Van Rooy
Jaar
2022 - heden
Diensten
Betonvloeren

Uitdaging: Terug hoger scoren in Google

“Een achttal jaar geleden stond Betonvloeren Van Rooy organisch op nummer 1 in Google. Toen waren er nog niet veel concullega’s bezig met SEO en SEA zoals nu. Gaandeweg begon ik ook in te zetten op Google Ads, maar het laatste jaar merkte ik de resultaten ook achteruitgingen. We hadden wel ons werk maar kregen nog amper aanvragen binnen via de website”, zegt Kim.

 

“Goede mond-aan-mondreclame en samenwerkingen met aannemers en architectenbureaus zijn essentieel. Maar het is ook erg belangrijk om een goede website te hebben”, zegt Kim. “30 à 40% van de offerte-aanvragen komen via onze site.”

 

En dus begon hij SEO- en SEA-experten te contacteren om terug hoger te scoren in Google. “Bij Your Mind Our Work voelde ik me meteen goed, zij sprongen eruit. Bij andere marketingbedrijven leek enkel het geld te tellen, maar dat gevoel heb ik niet bij hen. En ook al zit Your Mind Our Work in Roeselare en ons bedrijf 200 kilometer verder in Westerlo: dat maakt niet uit. Het voelt goed. Alle communicatie verloopt via mail of telefonisch, en dat gaat perfect”, vertelt Kim.

 

Betonvloeren Van Rooy kreeg net zoals onze andere klanten een transparante offerte. Daarop staat heel duidelijk het reclamebudget voor Google Ads en het budget voor ons werk. Zo weet je exact hoeveel er naar je campagne gaat.

Google ads zorgen voor meer offerte aanvragen

Hoe we de Google Ads terug opkrikten

“We gaan verder dan puur een Google Ads campagne opzetten. Als er geen conversies binnenkomen zoeken we naar de reden daarvan”, zegt onze sales verantwoordelijke Lennie Van Guyse. “Als er maandelijks een paar honderd euro reclamebudget naar Google Adwords gaat en er komen geen aanvragen binnen schort er iets. Is de site niet duidelijk? Spreken de advertenties niet aan?”

 

In dit geval bleek dat de offertaanvragen op de website duidelijker in beeld mochten komen via touchpoints. En een vereenvoudigd contactformulier verlaagt de drempel om een offerte aan te vragen. De verouderde cookies werden aangepakt en de website werd nog verder geoptimaliseerd.

 

Ook deden we een zoekwoordenonderzoek en kozen we voor gerichte advertenties. Zoektermen die interessant lijken en passen bij je bedrijf: daar zetten we op in. “Dagelijks monitoren we dat. Het grote verschil zit erin dat personen de zoekwoorden onder de loep nemen. Dus we vertrouwen niet blindelings op machine learning maar gebruiken ons gezond verstand”, legt Lennie uit. “Het heeft geen zin om zoekwoorden te gebruiken die focussen op budgetvriendelijkheid als je bedrijf zich vooral onderscheidt met een geweldige service.” Een heel persoonlijke aanpak, dus!

Wat het resultaat is: hoger scoren in Google

“De prijsaanvragen stegen vrij snel. Al binnen de maand merkte ik een duidelijk verschil!”, benadrukt Kim. “Mijn aanvragen zijn maal drie gegaan, en nu krijg ik dagelijks prijsaanvragen binnen. En er komt effectief werk uit.” De dagelijkse monitoring werkt dus.

 

Bovendien krijgt Kim elke maand een rapport met de bezoekerscijfers, het bouncepercentage en andere gegevens over de Google Ads campagne. “Het is de eerste keer dat ik zo’n rapport krijg van een webdesigner”, zegt Kim. Daarin staat langs welke kanalen de meeste bezoekers binnenkomen, welke zoekwoorden er gebruikt zijn en via welke advertenties er conversies kwamen. “Op basis daarvan én het budget van de klant geven we advies waar we meer op kunnen inzetten, of net niet meer”, legt Lennie uit.

 

Dat rapport is géén staaltje IT-termengezwier, maar geschreven in duidelijke taal. Je kan zo ook telkens zien wat er verbeterde of minder goed scoorde. “We streven ernaar om het altijd een beetje beter te doen”, aldus Lennie.

 

“Ik kan enkel positief spreken over onze samenwerking”, zegt Kim. “Ze werken heel correct en als ik bel of mail helpen ze me verder. Zo had ik bijvoorbeeld een probleem met mijn mailaccount op mijn telefoon. Ze hebben het helemaal correct en duidelijk uitgelegd en het was meteen in orde.”

 

Heeft jouw zaak een boost nodig? Contacteer ons vrijblijvend!