
Komkommertijd … een stukje geschiedenis.
De zomer staat voor de deur en dan wordt er wel eens gesproken over komkommertijd. Omdat er in die periode weinig nieuws te rapen valt, wordt deze term voornamelijk in de journalistiek gebruikt. De term is al eeuwenoud en komt overgewaaid uit Londen. “Cucumber-time” stond voor de magere omzetperiode van de Londense kleermakers. De adel trok in de zomer immers weg uit de stad. De kleermakers overleefden op komkommers die in de zomer goedkoop en rijkelijk aanwezig waren. Aldus Wikipidea en tot zover dit stukje geschiedenis.
Inzetten op online marketing in komkommertijd?
Voor veel bedrijven betekent de zomerperiode wat gas terugnemen. Medewerkers gaan met vakantie en in sommige sectoren wordt er zelfs collectief gesloten. Dan kan je je afvragen of het wel de moeite waard is om tijdens de zomerperiode online aanwezig te zijn. Worden jouw online acties wel gezien als toch iedereen cocktails ligt te drinken aan het zwembad? Wij zijn overtuigd van wel!
5 redenen om in te zetten op online marketing.
- Overal WiFi
De smartphone is praktisch aan ons hand gekleefd. En je moet al letterlijk in the middle of nowhere zitten om geen WiFi te hebben. Ook aan het zwembad wordt dus online geshopt.
- Meer tijd op social
De Belg surft gemiddeld dagelijks zo’n vijf uur op het net en spendeert anderhalf uur op social media. Tijdens de vakantieperiode kan dit zelfs nog meer zijn. Veel kans dus dat je de aandacht van je doelgroep kan trekken via social. Ze hebben bovendien tijd om rustig na te denken over jouw aanbod.
- Adverteren is goedkoper
Bij een aantal bedrijven valt de marketing machine wel stil. Combineer dit met de langere tijd die online gespendeerd wordt en de kans dat jouw advertentie gezien wordt, vergroot. Met als gevolg een lagere CPC (cost per click).
- Concurrentie een stapje voor
Terwijl je concullega’s het wat rustiger aandoen, kan jij de kans grijpen om in het oog te springen bij je doelgroep.
- Zaaien en oogsten
Zoals altijd bij online marketing moet je de impact en resultaten ervan op langere termijn bekijken. Wil je in het najaar oogsten, dan is het nu tijd om te zaaien!