Wil je een website laten maken voor je bedrijf? Dan zijn er een aantal zaken waar je best vooraf goed over nadenkt. We zetten ze hier voor je op een rijtje.
Om je website online te kunnen zetten heb je een domeinnaam (URL) en hosting nodig.
Waarom heb je een website nodig? Is deze puur informatief, wil je dat je website nieuwe klanten aantrekt, wordt het een online showroom of zelfs een online shop?
Het is belangrijk dit vooraf te bepalen omdat het een invloed heeft op de keuze van
In welk systeem ga je de website laten bouwen. Er zijn een aantal factoren die deze keuze beïnvloeden.
Hoe gaat je website eruitzien? De basis (lettertype & kleuren) stem je uiteraard af op je branding (huisstijl). Het belang van een goed design wordt vaak onderschat. Door het juiste design te kiezen, kan je je niet alleen onderscheiden, het kan ook een grote invloed hebben op gebruiksvriendelijkheid en conversie. Het is dus belangrijk om niet alleen uit te gaan van wat je zelf mooi vindt, maar ook om goed na te denken over het doel en je doelgroep. Gezien er heel veel mobiel gesurft wordt, is een responsive design onmisbaar. Dit wil zeggen dat het design zich aanpast naar de grootte van het scherm van bijvoorbeeld een iPhone.
Hier zijn de mogelijkheden eindeloos. Maar je budget is dat wellicht niet. Denk na welke functionaliteiten je absoluut nodig hebt.
Maak een lijstje van must haves en nice to haves. Is er onvoldoende budget van de nice to haves, dan kunnen deze eventueel later nog toegevoegd worden.
Welk verhaal wil je vertellen en hoe ga je dat doen? Heb je een vlotte pen en weet je perfect wat er gezegd moet worden, dan kan je eventueel zelf aan de slag.
Bij het schrijven van de inhoud voor je website dien je uiteraard rekening te houden met je doelgroep en doelstelling. Hoe ga je bezoekers overtuigen van jouw aanbod? Vergeet je keyword onderzoek niet zodat je de teksten kan optimaliseren voor zoekmachines. SEO-vriendelijk schrijven gaat echter verder dan de juiste keywords gebruiken. Er zijn verschillende tools te vinden om je hierbij te helpen.
Professionele copywriters kunnen hier echter het verschil maken. Zij hebben kennis van SEO en ervaring met het schrijven van aantrekkelijke teksten. Met hun originaliteit en creativiteit kunnen ze de aandacht van bezoekers trekken en hen overtuigen van jouw aanbod.
Bovendien kijken copywriters met een andere blik naar jouw verhaal en aanbod en halen ze zaken aan waar je wellicht zelf nooit aan gedacht had.
Het lanceren van een nieuwe website heeft geen nut zonder een strategie. Er zijn immers miljoenen andere bedrijven je voorgegaan. Een SEO-vriendelijke website met geoptimaliseerde teksten is de eerste stap, maar een online marketingplan is onmisbaar om je vindbaarheid te verhogen. Bepaal vooraf welke kanalen en tools je gaat inzetten en of je dit gaat uitbesteden of niet. Ook hier is het een must om je doelstelling en doelgroep te bepalen en de juiste kanalen en inhoud daar op af te stemmen. Het budget dat je hier voor gaat uittrekken is uiteraard ook niet onbelangrijk.
Hoeveel kost een website? Er is geen pasklaar antwoord op deze vraag. Het budget dat je moet reserveren voor een website hangt af van de keuzes die je gemaakt hebt op vlak van platform, design, inhoud en functionaliteiten zoals hierboven besproken.
Wij maken steeds een offerte op maat afgestemd op de wensen en noden van jouw zaak. De platformen waar we mee werken zijn SEO-vriendelijke, technisch sterk en schaalbaar. Zo kan je altijd starten met een stevige basis en de website of webshop verder uitbouwen.
Wil je graag advies of vrijblijvend een offerte ontvangen? Contacteer ons voor een afspraak.